شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۰:۵۸:۱۶

کشتیرانی دریای خزر یک فرصت است

باشگاه خبری فراساحل: مدیر عامل کشتیرانی دریای خزر خواستار اعمال تخفیفات مناسب انبارداری از سوی سازمان بنادر و دریانوردی شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از خبرنگار مانا مهندس علی اکبر غنجی در همایش حمل و نقل صادراتی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها با بیان این مطلب گفت: سازمان جهانی دریانوردی عبارت " کشتیرانی یک ضرورت است " را بعنوان شعار سال اعلام کرد و از آنجایی که این سازمان یکی از سازمان‌های وابسته به سازمان ملل متحد است شعارهای خود را براساس پژوهش‌های ومطالعات علمی انتخاب می‌کند.


وی وجود کشتیرانی دریایی خزر را یک فرصت دانست و بیان کرد: در 20 و چندسال گذشته در دریای خزر کشتیرانی تجاری وجود نداشت اما در حال حاضر ناوگانی با 24 فروند کشتی بعنوان بزرگترین ناوگان ملی کشور در این دریا فعال است. غنجی با اشاره به مهم‌ترین چالش‌های صنعت حمل و نقل اظهار داشت: برای ایجاد زیر ساخت و صنعت لجستیک باید سرمایه‌گذارهای کلان صورت گیرد که هم اکنون این سرمایه به عنوان یک خط کشتیرانی بزرگ وجود دارد اما قطعا باید تحت حمایت‌های مختلف قرارگیرد. همچنین تجارت درحوزه دریای خزر زمانی می‌تواند سرعت گیرد که هزینه تمام شده کاهش یابد.


مدیر عامل کشتیرانی دریایی خزر ادامه داد: در سال گذشته خطوط کشتیرانی با تغییرات زیادی چون آزاد سازی نرخ سوخت، کاهش هزینه‌های تجارت، بازنگری در قیمت‌ها و ایجاد خطوط منظم دریایی در حوزه دریای خزر روبه رو بود. وی با اشاره به اینکه همه حوزه‌ها باید انعطاف پذیر باشند گفت: با توجه به صادرات بار فله در این حوزه، سازمان بنادر و دریانوردی باید تخفیفات مناسبی جهت انبارداری در نظر گیرد. غنجی با اشاره به درون زا بودن ناوگان کشتیرانی دریای خزر خاطرنشان کرد: هزینه‌های این ناوگان توسط خود ناوگان پوشش داده می‌شود و در این راستا نیروی انسانی مورد نیازهم توسط کشتیرانی دریای خزر آموزش می‌بینند بدین ترتیب ازپنج سال گذشته بیش از 400 شغل توسط ناوگان کشتیرانی دریای خزر در منطقه ایجاد شده است.



  کد خبر : 968
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :